ZÁSADY  KOMUNIKACE

VE FIRMĚ NAVZÁJEM  

 

 

1.     PROTĚJŠEK (druhá strana)  JE  NEJDŮLEŽITĚJŠÍ

-         tzn. improvizovat – improvizací zajistit zájem druhé strany a KONKRÉTNĚ řešit FINANČNÍ ZÁJMY DRUHÉ STRANY (získání nějakého snadného profitu)

-         tzn. neustálou improvizací předkládat myšlenky a náměty, jak DRUHÁ STRANA přijde k penězům. A pokud se konkrétní návrh druhé straně nelíbí, tak OKAMŽITĚ prezentovat několik JINÝCH konkrétních NÁVRHŮ a myšlenek, takových, jak si druhá strana může přijít k SNADNO k penězům – (nebo k jinému hmotnému či požitkovému PROFITU)

-         jde jen o SCHOPNOST APLIKOVAT toto dogma v praxi

…………………………………………………………………………………………………...

2.     PLÁN – prokonzultování mojí vlastní budoucí činnosti

-         lidi postupují podle TÝDENNÍHO PLÁNU (činnosti)

-         PLÁN si den předem prokonzultují s nadřízeným

-         PLÁN si sami navrhují, a pak teprve konzultují s nadřízeným, nechávají si jej SCHVÁLIT

-         Plán může mít např. podobu rozvrhu hodin a je důležité mít NÁVRHY, jak druhá strana přijde k PENĚZŮM nebo jinému PROFITU

-         Svévolné nápady na činnost budoucí (i třeba na pár minut dopředu) se mohou provádět jen tehdy, jsou liPLÁNU  a  SCHVÁLENY (odsouhlaseny). Tedy nejprve se hlásí změna plánu a pak se může dělat. Nikdy ne obráceně !!

…………………………………………………………………………………………………..

3.     OSOBNÍ  SCHŮZKA, POTKÁNÍ LIDÍ

-         Osobní schůzka, nebo potkání, je jedna velká IMPROVIZACE – jak by druhá strana chtěla přijít k penězům nebo nějakému PROFITU či požitkům – překládají se konkrétní návrhy a podněty, co mohu sám nebo s pomocí svých známých pro druhou stranu všechno udělat

-         Když už přichází téměř rozloučení, tak v závěru schůzky během jedné minuty sdělit vlastní zájmy (zájmy firmy uzavřít kontrakt) ale přitom vložit argument, že naši činnost vlastně vykonáváme pro jejich lepší efekt či požitek..

-         VLASTNÍ NEBO NOVÝ NÁPAD PŘI JEDNÁNÍ – pokud člověk v rámci improvizace dostane vlastní nápad, co by šlo dělat, tak SEBEVĚDOMĚ prohlašuje, že „tuto věc“ máme v plánu jako doplnění stávající nabídky

-         Při jednání použít obrat .. JÁ PRO VÁS ZAŘÍDÍM…  JÁ SE OSOBNÉ POSTARÁM O ….

-         Při jednání o ceně použít obrat JÁ JSEM SCHOPEN ZAŘÍDIT NIŽŠÍ CENU, (ZAJISTÍM PRO VÁS to a to..) pokud se ale dohodneme teď.. a podepíšete…

…………………………………………………………………………………………………...

4.     ZÁVĚREČNÉ ZOPAKOVÁNÍ  STRANOU DRUHOU

-         V průběhu schůzky se vzájemně různě konzultuje. V rámci obchodu vždycky něco chceme po druhé straně. Nakonec se provede ZÁVĚR tak, že DRUHÁ STRANA přesně, slovo od slova (jako malé děcko) sama zopakuje, co přesně udělá nebo zajistí a do kdy to bude hotové.

-         Toto se používá i při telefonickém rozhovoru…

…………………………………………………………………………………………………

5.     POZORNOST 100%

-         Pokud na mne někdo mluví, tak se tvářím tak, jako by to bylo pro mne to NEJDŮLEŽITĚJŠÍ na světě (v mém životě), a nekomentuji při tom cokoli, ani i kdyby vedle např. spadl dům, nebo padla bomba..

-         O jakémkoli POUŽÍVÁNÍ MOBILNÍHO TELEFONU ani nemluvě, to je MAXIMÁLNÍ PROJEV NEZDVOŘILOSTI A NEÚCTY

-         Pokud někdo na mne mluví věci, které mne nezajímají, vstoupím do hovoru s prosbou, že by mi to pověděl později, jen co si dodělám práci….

-         Na začátku se pokusím elegantním a slušným obratem zjistit téma hovoru a rámcový čas hovoru (v podstatě malé naplánování..)

-         Pokud mluvím sám na jiné a zjišťuji, že jsou nesoustředěny, řeknu mu několika slovy jen to, co zní jeho uším lákavě a ukončím hovor s tím, že bych to zkusil … <konkrétní termín> (konkrétní termín navrhuji v tomto případě SÁM, jak se to hodí mně…

-         NIKDY se podlézavě NEPTÁM, kdy by se mu to hodilo..

-         Ale na můj návrh jej nechám reagovat souhlasně (případně se „uvolím“ na jeho protinávrh)

…………………………………………………………………………………………………...

6.     JAK  SI  ZAJISTIT  ZAKÁZKY (KLIENTY)

 

-         Všichni mají ve svém oboru „stejné ceny“ dodávek. Je důležité nabídnout cenu na úrovní 95% cen konkurence (snížení vnitřní režie pomocí virtuální kanceláře, virtuálních asistentů, virtuálních sekretářek a virtuálních obchodní managerů)

-         Ostatní poskytují jen standardní služby, je nesmírně důležité poskytnout „zdarma“ něco navíc, nějakou drobnost na památku, pro manželku, děti apod.

-         Reklama je důležitá zrovna tak, jako investice do podnikání (příklad – obyčejný výrobek s použitím dobré reklamy prodáme za dražší cenu, než levný výrobek bez reklamy

-         Investice (do zařízení, vybavení, technologií) je nutná, protože v ten okamžik, kdy neinvestujeme, tak začínáme zaostávat

 

SEDM  ZBRANÍ   PRODEJE 

 

1. Zásada kontrastu.

Určitý výrobek je zákazníkovi nabízen spolu s jiným téže kategorie, ale zcela odlišným. Jinými slovy, vysoký člověk se nám bude jevit ještě vyšší poté, co uvidíme trpaslíka. Zkušený prodejce nejprve předvede zboží, které má vyšší cenu a teprve potom to, které stojí méně a chce opravdu prodat. To se děje především v obchodu s nemovitostmi. Zaměstnanci realitní kanceláře zákazníkovi s oblibou nejdříve ukáží drahý dům, který je v horším stavu, a potom nabídnou skutečný objekt prodeje. Levnější a v lepším stavu. Je možné ho nekoupit?

 

2. Souvztažnost

Tato zásada je založena na niterním sklonu lidí k dobrotě a laskavosti. Když dostanete dárek, cítíte se zavázáni. Dostanete zdarma dárek od výrobce a sami si ho pak koupíte. Tuto strategii používají všichni, od prodavače potravin, který vám nabídne k ochutnání kousek šunky, až po prodejce rekreační nemovitosti, který vás pozve na týden dovolené.

 

3. Soudržnost

Odráží snahu člověka dostát s slibům. Vánoční reklamní kampaně začínají obvykle již začátkem listopadu. Mnoho lidí jim podlehne a slíbí dětem vytoužený dárek. Co se pak stane, bude-li hračka vyprodána? Budeme se snažit slib splnit i po Štědrém dnu.

 

4. Společenská přizpůsobivost

Jde o to před určitou reklamní kampaní odhadnout typ lidí, kterým je výrobek určen. Vychází se přitom z předpokladu, že člověk se dá spíše přesvědčit někým, kdo se mu podobá.

 

5. Sláva a krása

Tato zásada využívá nebo spíš zneužívá sympatií, slávy a krásy. Nekoupili byste cokoli od Penélope Cruzové nebo Toma Cruise, kdyby zaklepali u vašich dveří?

 

6. Autorita

Kdo by měl vědět o sportovní obuvi pro basket víc, než Michal Jordan?

 

 

7. Nedostatkové zboží

Jde o mechanismus, díky němu se snažíme získat výrobek za každou cenu jen proto, že by mohl být brzy vyprodán nebo že už dnes je obtížné ho sehnat.

 

Odkaz na tuto webovou stránku je:

http://www.konzultacni-spolecnost.cz/wellness_lifestyl/zasady_komunikace

 

Zdroj: Katalog INFOBURZA 01 z r. 2003, str. 21

Odkaz:

http://www.konzultacni-spolecnost.cz/infoburza01/infoburza01.pdf