ZÁSADY
KOMUNIKACE
VE FIRMĚ NAVZÁJEM
1. PROTĚJŠEK (druhá strana) JE
NEJDŮLEŽITĚJŠÍ
-
tzn. improvizovat
– improvizací zajistit zájem druhé strany a KONKRÉTNĚ řešit FINANČNÍ ZÁJMY
DRUHÉ STRANY (získání nějakého snadného profitu)
-
tzn. neustálou
improvizací předkládat myšlenky a náměty, jak DRUHÁ STRANA přijde
k penězům. A pokud se konkrétní návrh druhé straně nelíbí, tak
OKAMŽITĚ prezentovat několik JINÝCH konkrétních NÁVRHŮ a myšlenek, takových,
jak si druhá strana může přijít k SNADNO k penězům – (nebo k
jinému hmotnému či požitkovému PROFITU)
-
jde jen o
SCHOPNOST APLIKOVAT toto dogma v praxi
…………………………………………………………………………………………………...
2. PLÁN – prokonzultování mojí vlastní budoucí činnosti
-
lidi postupují
podle TÝDENNÍHO PLÁNU (činnosti)
-
PLÁN si den
předem prokonzultují s nadřízeným
-
PLÁN si sami
navrhují, a pak teprve konzultují s nadřízeným, nechávají si jej SCHVÁLIT
-
Plán může mít
např. podobu rozvrhu hodin a je důležité mít NÁVRHY, jak druhá strana přijde
k PENĚZŮM nebo jinému PROFITU
-
Svévolné nápady
na činnost budoucí (i třeba na pár minut dopředu) se mohou provádět jen
tehdy, jsou li v PLÁNU a SCHVÁLENY
(odsouhlaseny). Tedy nejprve se hlásí změna plánu a pak se může dělat. Nikdy ne
obráceně !!
…………………………………………………………………………………………………..
3. OSOBNÍ SCHŮZKA, POTKÁNÍ LIDÍ
-
Osobní schůzka,
nebo potkání, je jedna velká IMPROVIZACE – jak by druhá strana
chtěla přijít k penězům nebo nějakému PROFITU či požitkům –
překládají se konkrétní návrhy a podněty, co mohu sám nebo s pomocí svých
známých pro druhou stranu všechno udělat
-
Když už přichází téměř
rozloučení, tak v závěru schůzky během jedné minuty
sdělit vlastní zájmy (zájmy firmy uzavřít kontrakt) ale přitom vložit
argument, že naši činnost vlastně vykonáváme pro jejich lepší efekt či požitek..
-
VLASTNÍ NEBO NOVÝ
NÁPAD PŘI JEDNÁNÍ – pokud člověk v rámci improvizace dostane
vlastní nápad, co by šlo dělat, tak SEBEVĚDOMĚ prohlašuje, že
„tuto věc“ máme v plánu jako doplnění stávající nabídky
-
Při jednání
použít obrat .. JÁ PRO VÁS ZAŘÍDÍM… JÁ SE OSOBNÉ POSTARÁM O ….
-
Při jednání o
ceně použít obrat JÁ JSEM SCHOPEN ZAŘÍDIT NIŽŠÍ CENU, (ZAJISTÍM
PRO VÁS to a to..) pokud se ale dohodneme teď.. a
podepíšete…
…………………………………………………………………………………………………...
4. ZÁVĚREČNÉ ZOPAKOVÁNÍ STRANOU DRUHOU
-
V průběhu
schůzky se vzájemně různě konzultuje. V rámci obchodu vždycky něco
chceme po druhé straně. Nakonec se provede ZÁVĚR tak, že DRUHÁ
STRANA přesně, slovo od slova (jako malé děcko) sama zopakuje,
co přesně udělá nebo zajistí a do kdy to bude hotové.
-
Toto se používá i
při telefonickém rozhovoru…
…………………………………………………………………………………………………
5. POZORNOST 100%
-
Pokud na
mne někdo mluví, tak se tvářím tak, jako by to bylo pro mne to NEJDŮLEŽITĚJŠÍ
na světě (v mém životě), a nekomentuji při tom cokoli, ani i kdyby vedle
např. spadl dům, nebo padla bomba..
-
O jakémkoli POUŽÍVÁNÍ
MOBILNÍHO TELEFONU ani nemluvě, to je MAXIMÁLNÍ PROJEV
NEZDVOŘILOSTI A NEÚCTY
-
Pokud někdo na
mne mluví věci, které mne nezajímají, vstoupím do hovoru s prosbou, že by
mi to pověděl později, jen co si dodělám práci….
-
Na začátku se
pokusím elegantním a slušným obratem zjistit téma hovoru a rámcový čas
hovoru (v podstatě malé naplánování..)
-
Pokud mluvím sám
na jiné a zjišťuji, že jsou nesoustředěny, řeknu mu několika slovy jen
to, co zní jeho uším lákavě a ukončím hovor s tím,
že bych to zkusil … <konkrétní termín> (konkrétní termín navrhuji
v tomto případě SÁM, jak se to hodí mně…
-
NIKDY se
podlézavě NEPTÁM, kdy by se mu to hodilo..
-
Ale na můj návrh
jej nechám reagovat souhlasně (případně se „uvolím“ na jeho
protinávrh)
…………………………………………………………………………………………………...
6. JAK SI ZAJISTIT ZAKÁZKY (KLIENTY)
-
Všichni mají ve
svém oboru „stejné ceny“ dodávek. Je důležité nabídnout cenu na úrovní 95% cen
konkurence (snížení vnitřní režie pomocí virtuální kanceláře, virtuálních
asistentů, virtuálních sekretářek a virtuálních obchodní
managerů)
-
Ostatní poskytují
jen standardní služby, je nesmírně důležité poskytnout „zdarma“ něco navíc,
nějakou drobnost na památku, pro manželku, děti apod.
-
Reklama je
důležitá zrovna tak, jako investice do podnikání (příklad – obyčejný výrobek
s použitím dobré reklamy prodáme za dražší cenu, než levný výrobek bez
reklamy
-
Investice (do
zařízení, vybavení, technologií) je nutná, protože v ten okamžik, kdy
neinvestujeme, tak začínáme zaostávat
1. Zásada kontrastu.
Určitý
výrobek je zákazníkovi nabízen spolu s jiným téže kategorie, ale zcela
odlišným. Jinými slovy, vysoký člověk se nám bude jevit ještě vyšší poté, co
uvidíme trpaslíka. Zkušený prodejce nejprve předvede zboží, které má vyšší cenu
a teprve potom to, které stojí méně a chce opravdu prodat. To se děje především
v obchodu s nemovitostmi. Zaměstnanci realitní kanceláře zákazníkovi
s oblibou nejdříve ukáží drahý dům, který je v horším stavu, a potom
nabídnou skutečný objekt prodeje. Levnější a v lepším stavu. Je možné ho
nekoupit?
2. Souvztažnost
Tato
zásada je založena na niterním sklonu lidí k dobrotě a laskavosti. Když
dostanete dárek, cítíte se zavázáni. Dostanete zdarma dárek od výrobce a sami
si ho pak koupíte. Tuto strategii používají všichni, od prodavače potravin,
který vám nabídne k ochutnání kousek šunky, až po prodejce rekreační
nemovitosti, který vás pozve na týden dovolené.
3. Soudržnost
Odráží
snahu člověka dostát s slibům. Vánoční reklamní
kampaně začínají obvykle již začátkem listopadu. Mnoho lidí jim podlehne a
slíbí dětem vytoužený dárek. Co se pak stane, bude-li hračka vyprodána? Budeme
se snažit slib splnit i po Štědrém dnu.
4. Společenská přizpůsobivost
Jde
o to před určitou reklamní kampaní odhadnout typ lidí, kterým je výrobek určen.
Vychází se přitom z předpokladu, že člověk se dá spíše přesvědčit někým,
kdo se mu podobá.
5. Sláva a krása
Tato
zásada využívá nebo spíš zneužívá sympatií, slávy a krásy. Nekoupili byste
cokoli od Penélope Cruzové nebo Toma Cruise, kdyby zaklepali u vašich dveří?
6. Autorita
Kdo
by měl vědět o sportovní obuvi pro basket víc, než Michal Jordan?
7. Nedostatkové zboží
Jde
o mechanismus, díky němu se snažíme získat výrobek za každou cenu jen proto, že
by mohl být brzy vyprodán nebo že už dnes je obtížné ho sehnat.
Odkaz na tuto
webovou stránku je:
http://www.konzultacni-spolecnost.cz/wellness_lifestyl/zasady_komunikace
Zdroj: Katalog INFOBURZA
01 z r. 2003, str. 21
Odkaz:
http://www.konzultacni-spolecnost.cz/infoburza01/infoburza01.pdf